Vitajte vo svete ANDREA MARTINY

.png)
... kde elegancia a kvalita kráčajú ruka v ruke.
Naša značka je synonymom pre nadčasovú dizajnovú dámsku módu, ktorá zdôrazňuje individuálnu krásu každej ženy.
S hrdosťou navrhujeme a vyrábame naše kolekcie na Slovensku už od roku 1996, pričom kladieme dôraz na jedinečnosť a detaily každého kúsku.
.png)

Trenčín – Mesto módy ako kolíska značky ANDREA MARTINY
Náš príbeh sa začal písať v roku 1997, v malebnom meste Trenčín, ktoré sa dlhodobo považovalo za hlavné mesto módy na Slovensku. Práve tu sa zrodila vízia, ktorá je dodnes základom značky ANDREA MARTINY.
Zakladateľka spoločnosti, Andrea Martiny-Stuchlíková, sa pôvodne dostala do sveta módy ako modelka v rámci módnych podujatí a prehliadok na domácej pôde aj zahraničí. Po pár rokoch modelingu sa rozhodla premeniť svoju lásku k móde a štýlu na realitu, a priniesť do týchto končín niečo nové a unikátne.
S odvahou a odhodlaním založila značku, ktorej cieľom bolo nielen zdôrazniť individuálnu krásu každej ženy, ale aj podporiť lokálnu výrobu a módnu tradíciu mesta Trenčín.

.png)
Z pivnice až na medzinárodné pódiá...
... Prvou základňou značky ANDREA MARTINY sa stali pivničné priestory rodinného domu, v ktorom vyrastala. Tie zahŕňali prvý skladový priestor ako aj malú kanceláriu ...

Kolekcia Jeseň/Zima 2004
Andrea začala svoju víziu pomaly pretavovať do reality. Zo začiatku sa to zdalo skoro nemožné, nemala za sebou žiadne skúsenoti v tejto brandži a ani počiatočný kapitál, potrebný na etablovanie úspešnej značky. Musela teda vymyslieť spôsob, akým prekoná prvotné prekážky a zviditelní sa na trhu.

Kolekcia Jeseň/Zima 2009
Andrea cítila, že na slovenskom ale aj európskom odevnom priemysle na prelome milénia chýbajú hlavne kvalitné materiály a látky, ktoré by dopomohli v našich končinách zadefinovať koncept slow-fashion módy. Nikdy totiž nechcela produkovať masové fast-fashion odevy s krátkou životnosťou, práve naopak.

Kolekcia Jar/Leto 2020
V prvých rokoch od založenia spoločnosti sa teda začala sústrediť hlavne na výtvaranie hodnotných medzinárodných vzťahov v rámci distribútorov kvalitných materiálov, ktoré ďalej ponúkala iným slovenským odevným značkám. Vďaka tomu si vytvorila nielen meno v slovenskom módnom priemysle, ale aj kapitál potrebný na spustenie vlastnej línie módnych kolekcií.

Prvá kolekcia ANDREA MARTINY
Prvá kolekcia značky ANDREA MARTINY uzrela svetlo sveta v roku 2001. Jednalo sa o menšiu kolekciu dizajnových spoločenských a volnočasových šiat, ktoré predstavila na tohoročnom lokálnom módnom veľtrhu – Trenčín Mesto Módy. Kolekcia si ihneď získala uznanie a obdiv slovenskej, ale aj medzinárodnej módnej komunity.
Vďaka tomuto prvotnému úspechu zažila spoločnosť svoj celkový rozmach a presunula svoju základňu do nových, väčších priestorov, ktoré dokázali poňať prvotný tím a rozbehnúť výrobu v rámci dvoch ročných kolekcií – Jar/Leto a Jeseň/Zima.
Koncept a prevedenie modelov značky ANDREA MARTINY bol v týchto končinách naozaj unikátny, a spoločnosť sa za pár rokov dostala do popredia módneho priemyslu na Slovensku. Záujem o naše modely nebol však iba lokálny, a v roku 2006 mala spoločnosť už zadefinovanú silnú sieť odberateľov aj v okolitých krajinách, ako aj svoju vlastnú sieť kamenných obchodov v piatich slovenských mestách.
Slovenský módny tiger na Európskej úrovni
Vstup Slovenska do EÚ v roku 2008 dopomohol značke ANDREA MARTINY sa ešte silnejšie rozšíriť do okolitých krajín, a v tomto roku si už mohli zákazníčky zadovážiť modely ANDREA MARINY aj v Česku, Poľsku, Nemecku, Portugalsku, Slovinsku a Kanade.
Úspech značky ANDREA MARTINY nezostal nepovšimnutý, a značka získala niekoľko prestížnych ocenení v rámci dizajnu a inováciu v technológii šitia. Samotná Andrea získala v roku 2009 prestížnu špeciálnu cenu v rámci iniciatívy “Podnikateľka roka”.
V rovnakom období vďaka vysokému dopytu po modeloch ANDREA MATINY rozšírila aj výrobná kapacita.
Okrem vlastnej manufaktúry v Trenčíne začala spoločnosť spolupracovať aj s inými lokálnymi dielňami, a svoju výrobu rozšírila o dve menšie medzisezónne “pronto” kolekcie v objeme do 60 modelov. Nikdy však neopustili svoj záväzok k slow-fashion, a kolekcie boli vyrábané v menších objemoch, aby si zachovali svoju vysokú kvalitu a unikátnosť.
.png)
.png)
.png)
20. roky a súčasnosť...
.png)
... Tak ako mnoho iných odvetví, aj ANDREA MARTINY zasiahli udalosti a obmedzenia v rámci COVID pandémie, avšak vďaka stabilnému postaveniu na trhu sa im podarilo tieto nepriaznivé časy ustáť, a ako firma ďalej napredovať. To aj napriek tomu, že zostali už iba poslednou základňou výroby módy v kraji a širokom okolí ...
.png)
... V po-pandemickom období spoločnosť ďalej rozvíjala spolupráce nie len v módnom a korporátnom odvetví, ale vďaka osvedčniam kvality ISO 9001 a ISO 14001 začala pôsobiť aj v oblasti štátnych tendrov v rámci výroby oblečenia pre rôzne zložky štátu, napríklad väzenskú stráž alebo záchranárov ...
.png)
... V súčasnej dobe sa spoločnosť sústredí na expanziu svojej módnej divízie do ďalších krajín, aby mohla priniesť svoje unikátne a vysokokvalitné slow fashion kolekcie čoraz väčšiemu množstvu žien, ktoré si zaslúžia cítiť sa výnimočne.
.png)
Stabilné postavenie na trhu
Druhé desaťročie nového milénia sa v ANDREA MARTINY nieslo v duchu vytvorenia si stablinej pozície na trhu.
Spoločnosť ďalej rozvíjala nové obchodné aj výrobné partnerstvá a rozširovala svoju sieť B2B odberateľov. Zmenila svoj koncept pôsobenia a ukončila prevádzku vlastnej siete obchodov, pričom si zachovala iba svoj módny butique v meste Trenčín.
Vďaka ich dlhoročnej oddanosti kvalite materiálov a ich spracovania sa o výrobné kapacity ANDREA MARTINY začal zaujímať aj korporátny sektor, a spoločnosť v roku 2015 rozdelila svoje pôsobenie na dve hlavné divízie – dámsku módnu konfekciu ANDREA MARTINY a divíziu korporátnych odevov AST Design.
Stabilný rast spoločnosti pokračoval aj na prelome 20. rokov, kedy obe ich divízie prešli celkovou reštrukturalizáciou a inováciou výrobných technológií, aj vďaka úspešnému využitiu európskeho fondu regionálneho rozvoja.